Správa za školský rok

Správa

o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2022/2023

Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 435/2020 Z.z. v znení vyhlášky 526/2021 Z.z.

§ 2. ods. 1 a Údaje o škole alebo o školskom zariadení v rozsahu: názov, adresa, telefónne číslo, webové sídlo, adresa elektronickej pošty

Údaje o škole

Názov školyObchodná akadémia, Veľká okružná 32, Žilina
Adresa školyVeľká okružná 32, Žilina
Telefón+421 41 707 59 10
E-mailoa@oavoza.sk
WWW stránkahttps://oavoza.edupage.org

Vedúci zamestnanci školy

 Priezvisko, menotelefóne-mail
RiaditeľJUDr. Jana Tomaníčková041/7075911riaditelka@oavoza.sk
ZRŠIng. Rudolf Zrebný041/7075911rudolfzrebny@oavoza.sk
ZRŠMgr. Monika Ďuríková041/7075913durikova@oavoza.sk
ZRŠIng. Darina Kolmanová041/7075913kolmanova@oavoza.sk

Rada školy

  1. Mgr. Juraj Adamík - predseda rady školy - zástupca pedagogických zamestnancov
  2. Ing. Dagmar Kochláňová - podpredseda rady školy- zástupca pedagog. zamestnancov
  3. Mgr. Monika Blaščíková - delegovaný zástupca zriaďovateľa
  4. PaedDr. Marta Stehlíková - delegovaný zástupca zriaďovateľa
  5. Ing. Pavol Slota - delegovaný zástupca zriaďovateľa
  6. Karol Čepec - delegovaný zástupca zriaďovateľa
  7. Martina Polgárová - zástupca rodičov žiakov školy
  8. Ing. Miroslav Pobiják - zástupca rodičov žiakov školy
  9. Mgr. Petra Behančinová - zástupca rodičov žiakov školy
  10. Mgr. Janka Gärtnerová - tajomníčka rady školy - zástupca nepedagogických zamestnancov
  11. Soňa Hrušíková - zástupca žiakov školy

§ 2. ods. 1 b Údaje o zriaďovateľovi v rozsahu: názov, sídlo, telefónne číslo, adresa elektronickej pošty

Údaje o zriaďovateľovi

NázovŽilinský samosprávny kraj
SídloUl. Komenského 48, 011 09 Žilina
Telefón041 / 50 32 111
E-mailinfo@zilinskazupa.sk

§ 2. ods. 1 c Informácie o činnosti rady školy alebo rady školského zariadenia, najmä počet a dátumy zasadnutí a prijaté uznesenia

Činnosť rady školy

počet

dátum zasadnutí

prijaté uznesenia

1

05.09.2022

Informácia o zmene zástupcu rodičov žiakov

Pripomienkovanie a vyjadrenie sa k ŠKVP a Školskému poriadku

2

25.10.2022

Pripomienkovanie a vyjadrenie sa k Správe o VVČ

3

21.04.2023

Výročná správa školy

4

12.06.2023

Návrh na určenie najvyššieho počtu žiakov pre škol. rok 2024/2025

§ 2. ods. 1 d Počet detí, žiakov alebo poslucháčov

Údaje o počte žiakov

Počet žiakov školy: 378

Počet tried: 18

Podrobnejšie informácie:

TriedaPočet žiakov
I.A23
I.B18
I.G20
I.H21
II.A27
II.B18
II.G19
II.H20
III.A22
III.B22
III.G21
III.H22
IV.A23
IV.B22
IV.G19
IV.H19
V.G22
V.H21

ÚDAJE O POČTE ŽIAKOV OSLOBODENÝCH Z HODÍN TELESNEJ A ŠPORTOVEJ VÝCHOVY

Počet žiakov

1. polrok

2. polrok

úplne

čiastočne

úplne

čiastočne

CH

D

CH

D

CH

D

CH

D

spolu:

1

8

0

0

1

9

0

0

spolu CH + D:

9

0

10

0

§ 2. ods. 1 e Počet pedagogických zamestnancov, odborných zamestnancov a ďalších zamestnancov

Zamestnanci

Pracovný pomerPočet pedag. prac.Počet nepedag. prac.
TPP3211
DPP3 
Znížený úväzok3 
ZPS41
Na dohodu1613

§ 2. ods. 1 f Údaje o plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov

Kvalifikovanosť pedagogických pracovníkov

početnekvalifikovanýchkvalifikovanýchspolu
učiteľov03535
vychovávateľov   
asistentov učiteľa   
spolu03535

Predmety vyučované nekvalifikovane

TriedaPredmetPočet hodín týždenne
I.ABiológia a ekológia1
I.ABiológia a ekológia1
II.ABiológia a ekológia2
II.BBiológia a ekológia2
II.GBiológia a ekológia2
II.HBiológia a ekológia2
I.A 1. skupAplikovaná informatika2
I.A 2. skup.Aplikovaná informatika2
I.G, I.H 2. skup.Aplikovaná informatika2
II.BAplikovaná informatika1
I.A, I.BEtická výchova1
I.G, I.HEtická výchova1
II.A, II.BEtická výchova1
II.G, II.HEtická výchova1

Aktivity a prezentácia na verejnosti

Prezentácia aktivít, akcií školy je pravidelne uverejňovaná na webovom sídle školy oavoza.edupage.sk, na FB stránke školy a instagramovom účte riaditelkaoavoza. Výchovný poradca a kariérna poradkyňa vypracovali sprievodcu štúdiom na obchodnej akadémii (informačná príručka pre rodičov a žiakov prvého ročníka). V rámci dňa otvorených dverí jednotlivé predmetové komisie spracovali prezentácie o štúdiu jednotlivých vyučovacích predmetov a aktivitách realizovaných na našej škole. Žiaci sa úspešne zúčastňovali súťaží s oblastnou, celoslovenskou i medzinárodnou pôsobnosťou (Mladý účtovník, Ekonomická olympiáda,  Spracovanie informácií na PC, Olympiáda v anglickom jazyku...).

Prehľad výsledkov súťaží a olympiád

úroveň

súťaž

meno žiaka (družstvo chlapci/dievčatá)

umiestnenie

Celoslovenské kolo

Mladý účtovník

Lea Demjanovičová

1. miesto

Celoslovenské kolo

Mladý účtovník

Ema Danížková

2. miesto

Celoslovenské kolo

Súťaž odborných vedomostí a praktických zručností

Andrej Slivoň a Michaela Verníčková

2. miesto

Krajské kolo

Súťaž v spracovaní informácií na počítači

Lenka Kurucová

2. miesto

Krajské kolo

Súťaž v spracovaní informácií na počítači

Miriam Vráblová

3. miesto

Krajské kolo

Úprava textu na počítači

Lenka Kurucová

1. miesto

 

Formy prezentácie školy na verejnosti:

Členovia PK v rámci prezentácie školy pripravili informácie, materiály o štúdiu a vyučovacích predmetoch na Deň otvorených dverí pre žiakov základných škôl a ich zákonných zástupcov.

Predmetové komisie priebežne uverejňovali články na webovom sídle školy.

Žiaci školy prezentovali školu aj na pracoviskách, na ktorých vykonávali odbornú prax v rámci duálneho vzdelávania i súvislej odbornej praxe. Zamestnávatelia pozitívne hodnotili pripravenosť absolventov do praxe.

Vedenie školy pripravuje stretnutia zamestnávateľov a zástupcov školy spolupracujúcich v SDV na vzájomnú výmenu skúsenosti v oblasti duálneho vzdelávania.

Obchodná akadémia je cvičnou školou pre Fakultu humanitných vied Žilinskej univerzity v Žiline. Na základe Štatútu cvičnej školy vykonávajú študenti FHV ŽU, s cieľom skvalitnenia ich prípravy, pedagogickú prax u učiteľov našej školy.

Činnosti školského parlamentu

Školský parlament vykonával činnosti na základe vypracovaného plánu, ktorý zahŕňal hlavné ciele v oblasti výchovy a vzdelávania a zároveň aj organizačné úlohy, ktoré z neho vyplývali. Cieľom bolo zvoliť si aktivity, o ktoré majú žiaci záujem a vedú k aktívnemu využitiu ich voľného času, rozvíjajú talent žiakov, upevňujú sociálnu klímu a medzitriedne vzťahy v škole. Medzi zrealizované aktivity patrili najmä pomoc pri organizácii a zdobení slávnostného otvorenia aj ukončenia školského roka, imatrikulácie pre žiakov 1. ročníka, Mikuláš v škole, participácia na dni otvorených dverí na škole, Valentínska pošta, Deň učiteľov, Deň narcisov a tiež boli žiaci úspešní aj na súťaži Ideaton, ktorá sa realizovala pod záštitou ŽSK.

§ 2. ods. 1 h Informácie o projektoch, do ktorých je škola alebo školské zariadenie zapojené

Projekty

Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná charakteristika:

Zdroj

Názov výzvy/projektu

Stručná charakteristika projektu

Termín začiatku realizácie

Termín ukončenia realizácie

Rozpočet projektu

Spolufinanco-
vanie

Škola

ŽSK

ŽSK

Vráťme šport do škôl/My to so športom nevzdáme

Revitalizácia a zlepšenie materiálno-technického vybavenia fitness učebne

05/22

11/22

 2 400,00 €

 400,00 €

 2 000,00 €

Podaj mi ruku/Spoločne, dobrovoľne a užitočne

Zveľadenie oddychovej zóny

05/22

11/22

 1 200,00 €

 200,00 €

 1 000,00 €

MŠVVaŠ SR

Odbornosťou držíme krok s budúcnosťou

Zvýšenie kvality odborného vzdelávania

2020

2023

 138842,03 Eur

 - €

 6 942,10 €

Fondy EU

Akreditácia na Erasmus+

Odborná prax žiakov v zahraničí a účasť učiteľov a zástupcov zriaďovateľa na štruktúrovaných kurzoch v zahraničí

2021

2027

 podľa projektu na každý rok

 - €

 kofinancovanie podľa projektu na každý rok

Erasmus+/Pripravenosť žiakov na európsky trh práce

Odborná prax žiakov v zahraničí

2020

2022

 103434 Eur

 - €

 20686 Eur kofinancovanie

INÉ

Nadácia Kia Slovakia/Kvalitné online vzdelávanie počas pandémie

Zlepšenie materiálno-technického vybavenia odbornej učebne žiakov v SDV

04/22

06/22

 1 000,00 €

 - €

 - €

Práca na projektoch v rámci eTwinning /Slovak war zone - website creation; Don´t be afraid, communicate!;Europe - Survival Guide for teenagers; Be my coach for the future

Spolupráca so školami v zahraničí

21/22

21/22

Program eTwinning je financovaný z prostriedkov Európskej komisie a MŠVVaŠ SR

 - €

 - €

§ 2. ods. 1 i Informácie o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole alebo v školskom zariadení

Výsledky inšpekčnej činnosti

Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: 14.03.2023

Druh inšpekcie: realizácia externej časti a písomnej formy internej časti maturitnej skúšky v strednej odbornej škole

Ak bola inšpekcia vykonaná v šk. roku 2022/2023, uveďte predmety a oblasti (riadenie, proces, podmienky), v ktorých bola dosiahnutá úroveň:

- veľmi dobrá - vo všetkých oblastiach kontroly

Pri realizácii externej časti a písomnej formy internej časti maturitnej skúšky sa nevyskytli žiadne nedostatky.

§ 2. ods. 1 j Informácie o priestorových podmienkach a materiálno-technických podmienkach školy alebo školského zariadenia

Materiálno-technické podmienky

Škola má k dispozícii knižné pomôcky, učebné materiály vytvorené pedagogickýmiu zamestnancami školy, online materiály.

PC a softvér má škola k dispozícii, sú však zastaralé (napr. MS Office) a je potrebná ich obnova.

Škole sa podarilo z prostriedkov Občianskeho združenia Vzdelanie, z prostriedkov Rodičovskej rady a z projektovej činnosti rekonštruovať priestory odborných učební a oddychové zóny.

Vzhľadom na vek budovy školy je potrebná celková obnova objektu školy.

A)            budovy, dielne, odborné učebne

kapacita školy

450

skutočný počet žiakov:

377

naplnenosť školy (%):

  83,78%

 

počet

priestor v m3/m2

poznámka

 

budovy celkom

2

16899/7185,6

 

 

 

učebne

39

5752/2500,75

 

 

 

kmeňové

18

X

 

 

jazykové

2

X

 

 

odborné

17

X

 

 

IKT

1

X

 

 

laboratóriá

1

X

 

 

 

počet

priestor v m3/m2

poznámka

 

šatne

15

 

 

 

 

počet

priemerný vek zariadení

poznámka

 

 

PC (ks)

167

5

 

 

dataprojektory (ks)

21

5

 

 

interaktívne tabule (ks)

4

6

 

 

 

B)             športoviská

názov športoviska

áno/nie*

veľkosť

Ihrisko - viacúčelové

nie

350 m²

Posilňovňa

nie

67 m²

Fitness učebňa

nie

47 m²

Hygienické zariadenia

nie

 

* bezbariérovosť 

§ 2. ods. 1 k Informácie o oblastiach, v ktorých škola alebo školské zariadenie dosahuje dobré výsledky, o oblastiach, v ktorých má škola alebo školské zariadenie nedostatky, vypracované v súčinnosti s radou školy alebo s radou školského zariadenia, ak je zriadená

Úspechy a nedostatky

Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky:

- kvalifikovanosť pedagogických zamestnancov

- bilingválne štúdium zaradené medzi TOP 25 odbormi s najlepším uplatnením

- zahraničný lektor

- projektový tím na tvorbu a realizáciu projektovej činnosti

- úspechy žiakov v súťažiach zameraných na vedomosti z oblasti ekonomiky, účtovníctva a prezentačné zručnosti; úspechy v súťažiach z písania na PC a korešpondencie

- maturitná skúška na úrovni C1 SERR (bilingválne štúdium)

- štátna jazyková skúška z ANJ na úrovni B2 alebo C1 a odborná štátna skúška na úrovni C1, jazykové certifikáty (bilingválne štúdium)

- certifikát na používanie ekonomického softvéru ALFA na jednoduché, OMEGA na podvojné účtovníctvo a OLYMP mzdy a personalistika od firmy KROS a.s.

- štátna skúška z písania na PC a korešpondencie • certifikát Europass Mobility (pre účastníkov medzinárodných mobilitných projektov)

- odborná prax v slovenských a zahraničných firmách (bilingválne štúdium)

- duálne vzdelávanie

- exkurzie na Slovensku i v zahraničí

- moderne vybavené učebne odborných a všeobecno-vzdelávacích predmetov

- školská posilňovňa, multifunkčné ihrisko, fitness učebňa

- školský bufet, oddychová zóna v priestoroch školy, jedáleň v blízkosti školy

- kurz autoškoly počas štúdia v priestoroch školy

- široká ponuka krúžkovej činnosti

- pozitívna atmosféra v škole a ľudský prístup k riešeniu problémov

- spolupráca s rodičmi

Oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť:

- chýbajúca vlastná telocvičňa

- škola nemá vlastné väčšie priestory na uskutočňovanie spoločných kultúrnych a spoločenských podujatí

- potreba rekonštrukcie interiéru a exteriéru školy

- nedostatok učiteľov anglického jazyka na jazykovej úrovni C1

- potreba odborníkov z praxe

HLAVNÉ ÚLOHY A CIELE V ŠKOLSKOM ROKU 2023/2024

Obchodná akadémia je štátnou školou a zároveň príspevkovou organizáciou v zriaďovateľskej pôsobnosti Žilinského samosprávneho kraja. Obchodná akadémia v Žiline poskytuje úplné stredné odborné vzdelanie s maturitou ISCED 3A v štvorročnom študijnom odbore 6317 M obchodná akadémia, v ktorom zároveň ponúka možnosť vstúpiť do systému duálneho vzdelávania a štúdium v päťročnom študijnom odbore 6317 M 74 obchodná akadémia - bilingválne štúdium (slovensko-anglické).

Hlavné úlohy školy vychádzajú najmä zo Stratégie Slovenskej republiky pre mládež na roky 2021 - 2028; zo Sprievodcu školským rokom 2023/2024, zo Školského vzdelávacieho programu študijného odboru 6317 M obchodná akadémia, zo školského vzdelávacieho programu pre študijný odbor 6317 M 74 obchodná akadémia a zo školského vzdelávacieho programu pre študijný odbor 6317 M obchodná akadémia - duálne vzdelávanie.

Hlavné ciele školy v oblasti výchovy a vzdelávania:

a) Vzdelávať žiakov pre 21.storočie, inovovať vzdelávanie, rozvíjať globálne vzdelávanie

b) Rozvíjať nové kľúčové kompetencie u žiakov v súlade s dodatkom k ŠVP, ktorý je účinný od 1.9.2022 a tiež v súlade so Školským vzdelávacím programom, s dôrazom na rozvoj podnikateľských zručnosti, finančnej gramotnosti žiakov a ich digitálne zručnosti

c) Poskytovať kariérové a výchovné poradenstvo; využívať nástroje EQAVET (Európsky referenčný rámec zabezpečenia kvality odborného vzdelávania a prípravy) s cieľom zvyšovania kvality odborného vzdelávania, implementovať najmä koncept trasovania absolventov školy

d) Venovať zvýšenú pozornosť budovaniu pozitívnej klímy triedy, ale aj školy

e) Rešpektovať rôznorodosť a rozmanitosť žiakov, kultúrne, spoločenské rozdiely; podporovať talentovaných a nadaných žiakov; rešpektovať žiakov so sociálnym znevýhodnením a poskytovať prípadné podporné opatrenia relevantným skupinám žiakov

f) Pracovať na postupnej revízii školských vzdelávacích programov pre jednotlivé študijné odbory v súlade s pripravovaným novým štátnym vzdelávacím programom

g) Realizovať prijímacie skúšky a maturitné skúšky v súlade s platnou legislatívou s osobitným dôrazom na prípravu maturitnej skúšky žiakov začlenených do systému duálneho vzdelávania

h) Zapájať sa do dobrovoľníckych aktivít

i) Podporovať zdravý pohyb u žiakov

j) Prehlbovať povedomie žiakov v oblasti ochrany životného prostredia a prírody; prehlbovať pozitívny vzťah k ochrane a udržiavaniu poriadku v škole a jej okolí

k) Venovať pozornosť predchádzaniu, prípadne odstraňovaniu nežiadúceho správania u žiakov; venovať pozornosť zdravému psychickému vývoju u žiakov

l) Podporovať zavádzanie inovatívnych foriem výučby do vzdelávania; rešpektovať jedinečnosť žiakov s dôrazom na rozvoj ich nadania a silných stránok (využívať model 8 inteligencií Howarda Gardnera)

m) Hodnotiť žiakov v súlade s Metodickým pokynom na hodnotenie žiakov v strednej škole

Hlavné ciele školy v oblasti riadenia:

a) Uplatňovať princípy participatívneho vedenia, delegovania právomoci, princíp činnosti stredného manažmentu ako podporného tímu

b) Podporovať vzdelávanie zamestnancov, profesijný rozvoj zamestnancov najmä v súlade s cieľmi a potrebami školy; najmä s cieľom modernizácie výučby a vzdelávania

c) Minimalizovať slabé stránky školy, využiť silné stránky školy

d) Získavať spätnú väzbu od žiakov, učiteľov, rodičov/zákonných zástupcov, partnerov školy a ďalších spolupracujúcich subjektov

e) Realizovať kontrolu plnenia stanovených cieľov

f) Byť aj naďalej otvorenou školou, spolupracovať so žiakmi, rodičmi/zákonnými zástupcami a partnermi školy; byť otvorení novým oblastiam spolupráce

g) Dodržiavať etické a morálne zásady a hodnoty; šíriť dobré meno školy

h) Zapájať sa do mikroprojektov, projektov s národnou, ale aj medzinárodnou pôsobnosťou

i) Pri výbere nových zamestnancov osobitný dôraz klásť na „soft skill“ , osobnostné kvality a odbornú spôsobilosť

j) vyhľadávať náhradné zdroje financovania

k) Spolupracovať so Žiackym školským parlamentom; podporovať aktivity Žiackeho školského parlamentu a angažovanosť mladých ľudí pri zapájaní sa do spoločenského diania

l) Vytvárať motivujúce pracovné prostredie, založené na tímovej spolupráci

Hlavné úlohy a ciele v materiálno - technickej oblasti:

a) Zabezpečiť učebnice a učebné materiály a iné edukačné publikácie pre vyučovanie jednotlivých predmetov

b) Zabezpečovať potrebné vybavenie odborných učební počítačovou technikou; podporovať digitalizáciu školy

c) Vytvárať príjemné pracovné a školské prostredie, oddychové zóny pre žiakov, pedagogických a nepedagogických zamestnancov školy

d) Vybaviť postupne celú školu kamerovým systémom za účelom vytvorenia bezpečného pracovného prostredia a predchádzania a eliminácie nežiadúceho správania

e) Pokračovať v úprave odborných učební

§ 2. ods. 4 a SŠ: Počet žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami

ŠVVP na SŠ

Počet žiakov so ŠVVP: 3

§ 2. ods. 4 b SŠ: Počet prijatých žiakov do prvého ročníka v školskom roku, v ktorom sa správa vypracúva

Prijatí žiaci

Počet žiakov prijatých bez prijímacej skúšky: súčet / počet dievčat

Spolu: (OA aj BOA) 0

Počet žiakov prijatých po úspešnom absolvovaní prijímacích skúšok: súčet / počet dievčat

Spolu: (OA aj BOA) 84/66

Počet zapísaných prvákov k 30.6.2022: súčet / počet dievčat

Spolu: (OA aj BOA) 84/66

Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2023: súčet / počet dievčat

Spolu: (OA aj BOA) 86/68

§ 2. ods. 4 c SŠ: Počet prijatých prihlášok na vzdelávanie v strednej škole

Prihlášky na SŠ

Počet prihlásených žiakov na prijímacie skúšky: súčet / počet dievčat

Spolu: (OA aj BOA) 538/417

§ 2. ods. 4 d SŠ: Počet uchádzačov, ktorí úspešne vykonali prijímaciu skúšku

Prijímacie skúšky

Počet uchádzačov, ktorí úspešne vykonali prijímaciu skúšku:

- 6317 M - obchodná akadémia: 189

- 6317 M 74 - obchodná akadémia- bilingválne štúdium: 314

§ 2. ods. 4 e SŠ: Zoznam študijných odborov a zoznam učebných odborov a ich zameraní, v ktorých škola zabezpečuje výchovu a vzdelávanie; ak ide o strednú odbornú školu, uvádza sa aj informácia, že ide o odbor vzdelávania, v ktorom sa odborné vzdelávanie a príprava uskutočňuje v systéme duálneho vzdelávania

Odbory

TriedaŠtudijný (učebný) odborZameranie
I.A6317 M obchodná akadémia 
I.B6317 M obchodná akadémiaduálne vzdelávanie
I.G6317 M obchodná akadémiabilingválne štúdium
I.H6317 M obchodná akadémiabilingválne štúdium
II.A6317 M obchodná akadémia 
II.B6317 M obchodná akadémiaduálne vzdelávanie
II.G6317 M obchodná akadémiabilingválne štúdium
II.H6317 M obchodná akadémiabilingválne štúdium
III.A6317 M obchodná akadémia 
III.B6317 M obchodná akadémiaduálne vzdelávanie
III.G6317 M obchodná akadémiabilingválne štúdium
III.H6317 M obchodná akadémiabilingválne štúdium
IV.A6317 M obchodná akadémia 
IV.B6317 M obchodná akadémiaduálne vzdelávanie
IV.G6317 M obchodná akadémiabilingválne štúdium
IV.H6317 M obchodná akadémiabilingválne štúdium
V.G6317 M obchodná akadémiabilingválne štúdium
V.H6317 M obchodná akadémiabilingválne štúdium

§ 2. ods. 4 f SŠ: Výsledky hodnotenia žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania

Klasifikácia tried

TriedaADKANJAPIBANBIECVÚCFPDASDEJEKPFRJHOGHOVIMAOPA
I.A1,541,731,62 1,5   1,962,04 2,121,42 1,35
I.B1,561,671,56 1,33   1,941,39 1,611,33  
I.G 1,551,23     1,59      
I.H 1,451,86     2,23      
II.A1,091,411,41 1,23   2,231,681,36   1,32
II.B 1,441,44 1,44   2,061,67     
II.G1,051,41,3 1,5    1,5 1,81,05 1,25
II.H1,141,331,57 1,33    1,62 1,671,19 1,33
III.A1,781,591,631,2 2,0711,17 1,81    1,74
III.B 1,17       1,78     
III.G1,671,561,44      1,67    1,53
III.H1,371,261,42      1,63    1,05
IV.A1,651,74 1,31 2,041,14  2,09    1,48
IV.B1,641,82 1 2,3211,6 2,64   1,751,59
IV.G1,521,761,711 2,111 1,86   11,1
IV.H1,451,321,51 2,05 1,14 2,09   11,09
V.G1,111,84 1 1,9512 2,211,33  11
V.H1,371,53 1 1,5311,25 1,581  11

TriedaMATNABNEJOBNPRAPRXPRNRUJSJLSprSPKŠPJTŠVTOVTVP
I.A1,85 1,96     2,691  11,69 
I.B1,78 1,5  1  2,441  11,33 
I.G2,27       2,681  1  
I.H2,27       2,091  1  
II.A1,41  1   1,451,641  11,18 
II.B1,78 1,611 1  1,721  11,22 
II.G1,25 1,131    2,21 1,3311,4 
II.H1,67 1,291    2,331 1,2111,38 
III.A1,7 1,961,151,3   2,2211 1  
III.B1,78 1,941,281,111,67  1,941  1  
III.G2,06 1,41,06   1,752,2811,16 11,28 
III.H1,47 1,541,21   1,52,0511 11,16 
IV.A1,91 2,31   1,5721,9611,09 1  
IV.B2,59 2,5   2,053,332,1411 1  
IV.G2 1,42    2,222,11  1  
IV.H1,95 1,8    1,432,051  1  
V.G1,68 1,6   1,632,5 1  1  
V.H1,74 1,5   1,952,6 1  1  

TriedaÚČTÚČTpUFOÚMEZRO
I.A     
I.B     
I.G     
I.H     
II.A1,36    
II.B1,72    
II.G     
II.H     
III.A2,04    
III.B2,39    
III.G1,56    
III.H1,89    
IV.A1,7  1,96 
IV.B2,59  2,64 
IV.G2,05    
IV.H2,09    
V.G2  2 
V.H1,63  1,26 

Prospech žiakov

TriedaPočetVyznamenaníVeľmi dobreProspeliNeprospeliNeklasifikovaníSprávanie 2Správanie 3Správanie 4
I.A266101000000
I.B1897200000
I.G22416200000
I.H22411700000
II.A22144400000
II.B18114300000
II.G20128000000
II.H21119100000
III.A27156600000
III.B1887300000
III.G1989101000
III.H19108100000
IV.A23115700000
IV.B22561100000
IV.G2187600000
IV.H22116500000
V.G1985600000
V.H19115300000

§ 2. ods. 4 g SŠ: Výsledky úspešnosti školy pri príprave žiakov na výkon povolania

Úspešnosť školy pri príprave žiakov

Úspešnosť školy pri príprave žiakov

ÚDAJE O UKONČENÍ ŠTÚDIA

Údaje o maturitnej skúške

Externá časť maturitnej skúšky:

predmet

úroveň

 

počet žiakov

priemerná úspešnosť

Slovenský jazyk

 

 

88

65%

Anglický jazyk

B1

 

37

52%

Anglický jazyk

B2

 

8

59%

Anglický jazyk

C1

 

38

60%

Písomná forma internej časti maturitnej skúšky:

 

predmet

úroveň

 

počet žiakov

priemerná úspešnosť

Slovenský jazyk

 

 

88

76%

Anglický jazyk

B1

 

37

64%

Anglický jazyk

B2

 

8

66%

Anglický jazyk

C1

 

38

70%

Ústna / praktická forma internej časti maturitnej skúšky:

predmet

úroveň

počet žiakov

priemerný prospech

slovenský jazyk a literatúra

 

87

1,88

anglický jazyk

B1

36

1,47

anglický jazyk

B2

8

1,50

anglický jazyk

C1

38

1,47

praktická časť odbornej zložky

 

83

1,62

teoretická časť odbornej zložky

 

82

2,2

§ 2. ods. 4 h SŠ: Výsledky uplatniteľnosti žiakov na trhu práce alebo úspešnosti prijímania žiakov na ďalšie štúdium

Uplatnenie žiakov

Uplatnenie žiakov

VÝSLEDKY ÚSPEŠNOSTI ŠKOLY PRI PRÍPRAVE NA VÝKON POVOLANIA A UPLATNENIE ŽIAKOV NA PRACOVNOM TRHU

Počet absolventov strednej školy k 31.08.2023 (absolventi, ktorí ukončili štúdium v šk. roku 2022/2023)

80

Počet absolventov strednej školy k 31.08.2023, ktorí pokračovali v štúdiu na VŠ resp. ďalšom štúdiu (údaj k 15.09.2023)

64

% umiestnenia absolventov šk. roku 2022/2023 na VŠ resp. ďalšom štúdiu

80%

Počet absolventov strednej školy, ktorí sa zamestnali

14

            z toho zamestnaní v odbore, ktorí vyštudovali

7

§ 2. ods. 5 a Informácie o finančnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy alebo školského zariadenia podľa osobitného predpisu

Finančné a hmotné zabezpečenie

Príjmy škola za rok 2022

Príjem zo ŠR - normatív

1 091 535

Vzdelávacie poukazy

11 136

Učebnice

4 144

Odmeny

45 472

Maturity

3 054

Odchodné

6 248

Mimor.výsledky žiakov

1 000

Dofinancovanie energií

2 925

Lyžiarsky kurz

6 657

Príspevok na špecifiká Ukrajinci

2 520

Havarijný stav - príspevok z VÚC

7 283

Granty - príspevok z VÚC

3 000

Dary a granty - KIA Slovakia s.r.o.

1 000

Náčuvy - Žilinská univerzita

170

Duálne vzdelávanie

440

Príjmy z prenájmu

4 474

Projekt ERASMUS +

202 529

Projekt OPĽZ

64 890

Prevod FP z roku 2021

144 974

Spolu príjem

1 603 451

 

Spôsob použitia VP: 2 090,00 €  Mzdy a odvody     

                                               3 226,00 €  Všeobecný materiál

                                                980,00 €    Interiérové vybavenie

                                          1 872,00 €  Údržba komunikačných sietí

                                          2 968,00 €  Výpočtová technika + údržba

                                          11 136,0 €                                      

Škola využíva na zabezpečenie chodu výchovno-vzdelávacieho procesu prostriedky zo štátneho rozpočtu, ale aj z participácie na projektoch s národnou, ale i medzinárodnou účasťou. Finančné prostriedky škola získala aj z príspevkov rodičov/zákonných zástupcov do rodičovského združenia a tiež z príspevkov do Občianskeho združenia Vzdelanie, ktoré pôsobí pri Obchodnej akadémii. Z týchto mimorozpočtových zdrojov poskytla škola prostriedky najmä na finančné a materiálne odmeňovanie žiakov školy, zabezpečenie realizácie plaveckého kurzu, materiálno-technické vybavenie najmä odborných učební a rekonštrukciu a úpravu priestorov školy (oddychové zóny, priestory pre vyučovanie telesnej a športovej výchovy).

§ 2. ods. 5 b Informácie o aktivitách školy alebo školského zariadenia, ktoré realizuje pre deti alebo pre žiakov v ich voľnom čase

Voľnočasové aktivity

Názov krúžku

Vedúci krúžku

Plavecký krúžok

Mgr. Juraj Adamík

English Debate Club

Alan J. Davis

Duke of Edinburgh

Alan J. Davis

Tvorivé dielne

Mgr. Eliášová Andrea

Finančná gramotnosť

Ing. Renáta Fojciková

Joga

Ing. Renáta Fojciková

Internetový krúžok

Ing. Michal Hauer

Ekonomická olympiáda

Ing. Andrea Hlačinová

Praktikum ochrany spotrebiteľa

Ing. Andrea Hlačinová

Comodity Expertise

Ing. Mgr. Katarína Janeková

Rýchle prsty

Ing. Ľubica Jamborová

Praktikum OMEGA

Ing. Dagmar Kochláňová

Príprava na prijímacie skúšky na VŠ z MAT

Mgr. Ján Konárik

Praktikum ALFA

Ing. Oľga Križová

Turistický krúžok

Mgr. Labajová Jana

Duke of Edinburgh

Mgr. Rožek Martin

Business Schoolgames

Ing. Lenka Synaková

Mladý účtovník

Ing. Lenka Synaková

Internetový krúžok

Ing. Rudolf Zrebný

pIšQworky

Ing. Rudolf Zrebný

§ 2. ods. 5 c Informácie o spolupráci školy alebo školského zariadenia s rodičmi detí alebo žiakov alebo s inými fyzickými osobami, ktoré majú deti alebo žiakov zverené do osobnej alebo pestúnskej starostlivosti

Spolupráca školy s rodičmi

Spolupráca s rodičmi prebieha najmä na úrovni vedenia školy s Rodičovskou radou pri Obchodnej akadémii v Žiline; vedenie školy sa pravidelne zúčastňovalo zasadnutí Rodičovskej rady pri Obchodnej akadémii v Žiline a poskytovalo rodičom materiály a informácie o živote školy. Spolupráca prebiehala tiež prostredníctvom triednych učiteľov, výchovného poradcu a koordinátora prevencie, kariérnej poradkyne a ďalších učiteľov pri riešení výchovno-vzdelávacích a osobných problémov žiakov. Rodičia sú pravidelne informovaní o priebehu vzdelávania a výchovno-vzdelávacích výsledkoch žiakov (na online triednych schôdzach, individuálnych konzultáciách, prostredníctvom Edupage). Rodičia spolupracujú aj pri zabezpečovaní odbornej praxe žiakov 3., 4. ročníka, úprave interiéru a exteriéru školy.

Pre budúcich žiakov 1. ročníka vedenie školy zorganizovalo stretnutie s rodičmi, prijatými žiakmi a zástupcami firiem z dôvodu oboznámenia sa s možnosťou štúdia v triede s duálnym vzdelávaním.

Záver

Vypracoval: JUDr. Jana Tomaníčková

V Žiline, 16. októbra 2023

Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: