Názov školy | Obchodná akadémia, Veľká okružná 32, Žilina |
Adresa školy | Veľká okružná 32, Žilina |
Telefón | +421 41 707 59 10 |
oa@oavoza.sk | |
WWW stránka | https://oavoza.edupage.org |
Priezvisko, meno | telefón | ||
---|---|---|---|
Riaditeľ | JUDr. Jana Tomaníčková | 041/7075911 | riaditelka@oavoza.sk |
ZRŠ | Ing. Rudolf Zrebný | 041/7075911 | rudolfzrebny@oavoza.sk |
ZRŠ | Mgr. Monika Ďuríková | 041/7075913 | durikova@oavoza.sk |
ZRŠ | Ing. Darina Kolmanová | 041/7075913 | kolmanova@oavoza.sk |
Názov | Žilinský samosprávny kraj |
Sídlo | Ul. Komenského 48, 011 09 Žilina |
Telefón | 041 / 50 32 111 |
info@zilinskazupa.sk |
počet |
dátum zasadnutí |
prijaté uznesenia |
1 |
05.09.2022 |
Informácia o zmene zástupcu rodičov žiakov Pripomienkovanie a vyjadrenie sa k ŠKVP
a Školskému poriadku |
2 |
25.10.2022 |
Pripomienkovanie a vyjadrenie sa k Správe o VVČ |
3 |
21.04.2023 |
Výročná správa školy |
4 |
12.06.2023 |
Návrh na určenie najvyššieho počtu žiakov pre škol.
rok 2024/2025 |
Počet žiakov školy: 378
Počet tried: 18
Podrobnejšie informácie:
Trieda | Počet žiakov |
---|---|
I.A | 23 |
I.B | 18 |
I.G | 20 |
I.H | 21 |
II.A | 27 |
II.B | 18 |
II.G | 19 |
II.H | 20 |
III.A | 22 |
III.B | 22 |
III.G | 21 |
III.H | 22 |
IV.A | 23 |
IV.B | 22 |
IV.G | 19 |
IV.H | 19 |
V.G | 22 |
V.H | 21 |
ÚDAJE O POČTE ŽIAKOV
OSLOBODENÝCH Z HODÍN TELESNEJ A ŠPORTOVEJ VÝCHOVY
Počet žiakov |
1.
polrok |
2.
polrok |
||||||
úplne |
čiastočne |
úplne |
čiastočne |
|||||
CH |
D |
CH |
D |
CH |
D |
CH |
D |
|
spolu: |
1 |
8 |
0 |
0 |
1 |
9 |
0 |
0 |
spolu CH + D: |
9 |
0 |
10 |
0 |
Pracovný pomer | Počet pedag. prac. | Počet nepedag. prac. |
---|---|---|
TPP | 32 | 11 |
DPP | 3 | |
Znížený úväzok | 3 | |
ZPS | 4 | 1 |
Na dohodu | 16 | 13 |
počet | nekvalifikovaných | kvalifikovaných | spolu |
---|---|---|---|
učiteľov | 0 | 35 | 35 |
vychovávateľov | |||
asistentov učiteľa | |||
spolu | 0 | 35 | 35 |
Trieda | Predmet | Počet hodín týždenne |
---|---|---|
I.A | Biológia a ekológia | 1 |
I.A | Biológia a ekológia | 1 |
II.A | Biológia a ekológia | 2 |
II.B | Biológia a ekológia | 2 |
II.G | Biológia a ekológia | 2 |
II.H | Biológia a ekológia | 2 |
I.A 1. skup | Aplikovaná informatika | 2 |
I.A 2. skup. | Aplikovaná informatika | 2 |
I.G, I.H 2. skup. | Aplikovaná informatika | 2 |
II.B | Aplikovaná informatika | 1 |
I.A, I.B | Etická výchova | 1 |
I.G, I.H | Etická výchova | 1 |
II.A, II.B | Etická výchova | 1 |
II.G, II.H | Etická výchova | 1 |
Prezentácia aktivít, akcií školy je pravidelne
uverejňovaná na webovom sídle školy oavoza.edupage.sk, na FB stránke školy a
instagramovom účte riaditelkaoavoza. Výchovný poradca a kariérna poradkyňa
vypracovali sprievodcu štúdiom na obchodnej akadémii (informačná príručka pre
rodičov a žiakov prvého ročníka). V rámci dňa otvorených dverí jednotlivé
predmetové komisie spracovali prezentácie o štúdiu jednotlivých vyučovacích
predmetov a aktivitách realizovaných na našej škole. Žiaci sa úspešne
zúčastňovali súťaží s oblastnou, celoslovenskou i medzinárodnou pôsobnosťou
(Mladý účtovník, Ekonomická olympiáda,
Spracovanie informácií na PC, Olympiáda v anglickom jazyku...).
Prehľad výsledkov
súťaží a olympiád
úroveň |
súťaž |
meno žiaka (družstvo chlapci/dievčatá) |
umiestnenie |
Celoslovenské kolo |
Mladý účtovník |
Lea Demjanovičová |
1. miesto |
Celoslovenské kolo |
Mladý účtovník |
Ema Danížková |
2. miesto |
Celoslovenské kolo |
Súťaž odborných vedomostí a praktických zručností |
Andrej Slivoň a Michaela Verníčková |
2. miesto |
Krajské kolo |
Súťaž v spracovaní informácií na počítači |
Lenka Kurucová |
2. miesto |
Krajské kolo |
Súťaž v spracovaní informácií na počítači |
Miriam Vráblová |
3. miesto |
Krajské kolo |
Úprava textu na počítači |
Lenka Kurucová |
1. miesto |
Formy prezentácie
školy na verejnosti:
Členovia
PK v rámci prezentácie školy pripravili informácie, materiály o štúdiu a
vyučovacích predmetoch na Deň otvorených dverí pre žiakov základných škôl a ich
zákonných zástupcov.
Predmetové
komisie priebežne uverejňovali články na webovom sídle školy.
Žiaci
školy prezentovali školu aj na pracoviskách, na ktorých vykonávali odbornú prax
v rámci duálneho vzdelávania i súvislej odbornej praxe. Zamestnávatelia
pozitívne hodnotili pripravenosť absolventov do praxe.
Vedenie
školy pripravuje stretnutia zamestnávateľov a zástupcov školy spolupracujúcich
v SDV na vzájomnú výmenu skúsenosti v oblasti duálneho vzdelávania.
Obchodná
akadémia je cvičnou školou pre Fakultu humanitných vied Žilinskej univerzity v
Žiline. Na základe Štatútu cvičnej školy vykonávajú študenti FHV ŽU, s cieľom
skvalitnenia ich prípravy, pedagogickú prax u učiteľov našej školy.
Činnosti školského
parlamentu
Školský
parlament vykonával činnosti na základe vypracovaného plánu, ktorý zahŕňal
hlavné ciele v oblasti výchovy a vzdelávania a zároveň aj
organizačné úlohy, ktoré z neho vyplývali. Cieľom bolo zvoliť si aktivity,
o ktoré majú žiaci záujem a vedú k aktívnemu využitiu ich
voľného času, rozvíjajú talent žiakov, upevňujú sociálnu klímu
a medzitriedne vzťahy v škole. Medzi zrealizované aktivity patrili
najmä pomoc pri organizácii a zdobení slávnostného otvorenia aj ukončenia
školského roka, imatrikulácie pre žiakov 1. ročníka, Mikuláš v škole,
participácia na dni otvorených dverí na škole, Valentínska pošta, Deň učiteľov,
Deň narcisov a tiež boli žiaci úspešní aj na súťaži Ideaton, ktorá sa realizovala
pod záštitou ŽSK.
Projekty,
do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná charakteristika:
Zdroj |
Názov výzvy/projektu |
Stručná charakteristika projektu |
Termín začiatku realizácie |
Termín ukončenia realizácie |
Rozpočet projektu |
Spolufinanco- |
|
Škola |
ŽSK |
||||||
ŽSK |
Vráťme
šport do škôl/My to so športom nevzdáme |
Revitalizácia
a zlepšenie materiálno-technického vybavenia fitness učebne |
05/22 |
11/22 |
2 400,00 € |
400,00 € |
2 000,00 € |
Podaj
mi ruku/Spoločne, dobrovoľne a užitočne |
Zveľadenie
oddychovej zóny |
05/22 |
11/22 |
1 200,00 € |
200,00 € |
1 000,00 € |
|
MŠVVaŠ SR |
Odbornosťou
držíme krok s budúcnosťou |
Zvýšenie
kvality odborného vzdelávania |
2020 |
2023 |
138842,03 Eur |
- € |
6 942,10 € |
Fondy EU |
Akreditácia
na Erasmus+ |
Odborná
prax žiakov v zahraničí a účasť učiteľov a zástupcov zriaďovateľa na
štruktúrovaných kurzoch v zahraničí |
2021 |
2027 |
podľa projektu na každý rok |
- € |
kofinancovanie podľa projektu na každý rok |
Erasmus+/Pripravenosť
žiakov na európsky trh práce |
Odborná
prax žiakov v zahraničí |
2020 |
2022 |
103434 Eur |
- € |
20686 Eur kofinancovanie |
|
INÉ |
Nadácia
Kia Slovakia/Kvalitné online vzdelávanie počas pandémie |
Zlepšenie
materiálno-technického vybavenia odbornej učebne žiakov v SDV |
04/22 |
06/22 |
1 000,00 € |
- € |
- € |
Práca
na projektoch v rámci eTwinning /Slovak war zone - website creation; Don´t be
afraid, communicate!;Europe - Survival Guide for teenagers; Be my coach for
the future |
Spolupráca
so školami v zahraničí |
21/22 |
21/22 |
Program eTwinning je financovaný z prostriedkov Európskej komisie a
MŠVVaŠ SR |
- € |
- € |
Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: 14.03.2023
Druh inšpekcie: realizácia externej časti a písomnej formy internej časti maturitnej skúšky v strednej odbornej škole
Ak bola inšpekcia vykonaná v šk. roku 2022/2023, uveďte predmety a oblasti (riadenie, proces, podmienky), v ktorých bola dosiahnutá úroveň:
- veľmi dobrá - vo všetkých oblastiach kontroly
Pri realizácii externej časti a písomnej formy internej časti maturitnej skúšky sa nevyskytli žiadne nedostatky.
Škola má k dispozícii knižné pomôcky, učebné materiály vytvorené pedagogickýmiu zamestnancami školy, online materiály.
PC a softvér má škola k dispozícii, sú však zastaralé (napr. MS Office) a je potrebná ich obnova.
Škole sa podarilo z prostriedkov Občianskeho združenia Vzdelanie, z prostriedkov Rodičovskej rady a z projektovej činnosti rekonštruovať priestory odborných učební a oddychové zóny.
Vzhľadom na vek budovy školy je potrebná celková obnova objektu školy.
A)
budovy, dielne, odborné učebne
kapacita školy |
450 |
skutočný počet žiakov: |
377 |
naplnenosť
školy (%): |
83,78% |
||||||
|
počet |
priestor v m3/m2 |
poznámka |
|
|||||||
budovy celkom |
2 |
16899/7185,6 |
|
|
|||||||
|
učebne |
39 |
5752/2500,75 |
|
|
||||||
|
kmeňové |
18 |
X |
|
|
||||||
jazykové |
2 |
X |
|
|
|||||||
odborné |
17 |
X |
|
|
|||||||
IKT |
1 |
X |
|
|
|||||||
laboratóriá |
1 |
X |
|
|
|||||||
|
počet |
priestor v m3/m2 |
poznámka |
|
|||||||
šatne |
15 |
|
|
|
|||||||
|
počet |
priemerný
vek zariadení |
poznámka |
|
|||||||
|
PC (ks) |
167 |
5 |
|
|
||||||
dataprojektory (ks) |
21 |
5 |
|
|
|||||||
interaktívne tabule (ks) |
4 |
6 |
|
|
|||||||
B)
športoviská
názov
športoviska |
áno/nie* |
veľkosť |
Ihrisko
- viacúčelové |
nie |
350 m² |
Posilňovňa |
nie |
67 m² |
Fitness
učebňa |
nie |
47 m² |
Hygienické
zariadenia |
nie |
|
*
bezbariérovosť
Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky:
- kvalifikovanosť pedagogických zamestnancov
- bilingválne štúdium zaradené medzi TOP 25 odbormi s najlepším uplatnením
- zahraničný lektor
- projektový tím na tvorbu a realizáciu projektovej činnosti
- úspechy žiakov v súťažiach zameraných na vedomosti z oblasti ekonomiky, účtovníctva a prezentačné zručnosti; úspechy v súťažiach z písania na PC a korešpondencie
- maturitná skúška na úrovni C1 SERR (bilingválne štúdium)
- štátna jazyková skúška z ANJ na úrovni B2 alebo C1 a odborná štátna skúška na úrovni C1, jazykové certifikáty (bilingválne štúdium)
- certifikát na používanie ekonomického softvéru ALFA na jednoduché, OMEGA na podvojné účtovníctvo a OLYMP mzdy a personalistika od firmy KROS a.s.
- štátna skúška z písania na PC a korešpondencie • certifikát Europass Mobility (pre účastníkov medzinárodných mobilitných projektov)
- odborná prax v slovenských a zahraničných firmách (bilingválne štúdium)
- duálne vzdelávanie
- exkurzie na Slovensku i v zahraničí
- moderne vybavené učebne odborných a všeobecno-vzdelávacích predmetov
- školská posilňovňa, multifunkčné ihrisko, fitness učebňa
- školský bufet, oddychová zóna v priestoroch školy, jedáleň v blízkosti školy
- kurz autoškoly počas štúdia v priestoroch školy
- široká ponuka krúžkovej činnosti
- pozitívna atmosféra v škole a ľudský prístup k riešeniu problémov
- spolupráca s rodičmi
Oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť:
- chýbajúca vlastná telocvičňa
- škola nemá vlastné väčšie priestory na uskutočňovanie spoločných kultúrnych a spoločenských podujatí
- potreba rekonštrukcie interiéru a exteriéru školy
- nedostatok učiteľov anglického jazyka na jazykovej úrovni C1
- potreba odborníkov z praxe
HLAVNÉ ÚLOHY A CIELE V ŠKOLSKOM ROKU 2023/2024
Obchodná akadémia je štátnou školou a zároveň príspevkovou organizáciou v zriaďovateľskej pôsobnosti Žilinského samosprávneho kraja. Obchodná akadémia v Žiline poskytuje úplné stredné odborné vzdelanie s maturitou ISCED 3A v štvorročnom študijnom odbore 6317 M obchodná akadémia, v ktorom zároveň ponúka možnosť vstúpiť do systému duálneho vzdelávania a štúdium v päťročnom študijnom odbore 6317 M 74 obchodná akadémia - bilingválne štúdium (slovensko-anglické).
Hlavné úlohy školy vychádzajú najmä zo Stratégie Slovenskej republiky pre mládež na roky 2021 - 2028; zo Sprievodcu školským rokom 2023/2024, zo Školského vzdelávacieho programu študijného odboru 6317 M obchodná akadémia, zo školského vzdelávacieho programu pre študijný odbor 6317 M 74 obchodná akadémia a zo školského vzdelávacieho programu pre študijný odbor 6317 M obchodná akadémia - duálne vzdelávanie.
Hlavné ciele školy v oblasti výchovy a vzdelávania:
a) Vzdelávať žiakov pre 21.storočie, inovovať vzdelávanie, rozvíjať globálne vzdelávanie
b) Rozvíjať nové kľúčové kompetencie u žiakov v súlade s dodatkom k ŠVP, ktorý je účinný od 1.9.2022 a tiež v súlade so Školským vzdelávacím programom, s dôrazom na rozvoj podnikateľských zručnosti, finančnej gramotnosti žiakov a ich digitálne zručnosti
c) Poskytovať kariérové a výchovné poradenstvo; využívať nástroje EQAVET (Európsky referenčný rámec zabezpečenia kvality odborného vzdelávania a prípravy) s cieľom zvyšovania kvality odborného vzdelávania, implementovať najmä koncept trasovania absolventov školy
d) Venovať zvýšenú pozornosť budovaniu pozitívnej klímy triedy, ale aj školy
e) Rešpektovať rôznorodosť a rozmanitosť žiakov, kultúrne, spoločenské rozdiely; podporovať talentovaných a nadaných žiakov; rešpektovať žiakov so sociálnym znevýhodnením a poskytovať prípadné podporné opatrenia relevantným skupinám žiakov
f) Pracovať na postupnej revízii školských vzdelávacích programov pre jednotlivé študijné odbory v súlade s pripravovaným novým štátnym vzdelávacím programom
g) Realizovať prijímacie skúšky a maturitné skúšky v súlade s platnou legislatívou s osobitným dôrazom na prípravu maturitnej skúšky žiakov začlenených do systému duálneho vzdelávania
h) Zapájať sa do dobrovoľníckych aktivít
i) Podporovať zdravý pohyb u žiakov
j) Prehlbovať povedomie žiakov v oblasti ochrany životného prostredia a prírody; prehlbovať pozitívny vzťah k ochrane a udržiavaniu poriadku v škole a jej okolí
k) Venovať pozornosť predchádzaniu, prípadne odstraňovaniu nežiadúceho správania u žiakov; venovať pozornosť zdravému psychickému vývoju u žiakov
l) Podporovať zavádzanie inovatívnych foriem výučby do vzdelávania; rešpektovať jedinečnosť žiakov s dôrazom na rozvoj ich nadania a silných stránok (využívať model 8 inteligencií Howarda Gardnera)
m) Hodnotiť žiakov v súlade s Metodickým pokynom na hodnotenie žiakov v strednej škole
Hlavné ciele školy v oblasti riadenia:
a) Uplatňovať princípy participatívneho vedenia, delegovania právomoci, princíp činnosti stredného manažmentu ako podporného tímu
b) Podporovať vzdelávanie zamestnancov, profesijný rozvoj zamestnancov najmä v súlade s cieľmi a potrebami školy; najmä s cieľom modernizácie výučby a vzdelávania
c) Minimalizovať slabé stránky školy, využiť silné stránky školy
d) Získavať spätnú väzbu od žiakov, učiteľov, rodičov/zákonných zástupcov, partnerov školy a ďalších spolupracujúcich subjektov
e) Realizovať kontrolu plnenia stanovených cieľov
f) Byť aj naďalej otvorenou školou, spolupracovať so žiakmi, rodičmi/zákonnými zástupcami a partnermi školy; byť otvorení novým oblastiam spolupráce
g) Dodržiavať etické a morálne zásady a hodnoty; šíriť dobré meno školy
h) Zapájať sa do mikroprojektov, projektov s národnou, ale aj medzinárodnou pôsobnosťou
i) Pri výbere nových zamestnancov osobitný dôraz klásť na „soft skill“ , osobnostné kvality a odbornú spôsobilosť
j) vyhľadávať náhradné zdroje financovania
k) Spolupracovať so Žiackym školským parlamentom; podporovať aktivity Žiackeho školského parlamentu a angažovanosť mladých ľudí pri zapájaní sa do spoločenského diania
l) Vytvárať motivujúce pracovné prostredie, založené na tímovej spolupráci
Hlavné úlohy a ciele v materiálno - technickej oblasti:
a) Zabezpečiť učebnice a učebné materiály a iné edukačné publikácie pre vyučovanie jednotlivých predmetov
b) Zabezpečovať potrebné vybavenie odborných učební počítačovou technikou; podporovať digitalizáciu školy
c) Vytvárať príjemné pracovné a školské prostredie, oddychové zóny pre žiakov, pedagogických a nepedagogických zamestnancov školy
d) Vybaviť postupne celú školu kamerovým systémom za účelom vytvorenia bezpečného pracovného prostredia a predchádzania a eliminácie nežiadúceho správania
e) Pokračovať v úprave odborných učební
Počet žiakov prijatých bez prijímacej skúšky: súčet / počet dievčat
Spolu: (OA aj BOA) 0
Počet žiakov prijatých po úspešnom absolvovaní prijímacích skúšok: súčet / počet dievčat
Spolu: (OA aj BOA) 84/66
Počet zapísaných prvákov k 30.6.2022: súčet / počet dievčat
Spolu: (OA aj BOA) 84/66
Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2023: súčet / počet dievčat
Spolu: (OA aj BOA) 86/68
Počet prihlásených žiakov na prijímacie skúšky: súčet / počet dievčat
Počet uchádzačov, ktorí úspešne vykonali prijímaciu skúšku:
- 6317 M - obchodná akadémia: 189
- 6317 M 74 - obchodná akadémia- bilingválne štúdium: 314
Trieda | Študijný (učebný) odbor | Zameranie |
---|---|---|
I.A | 6317 M obchodná akadémia | |
I.B | 6317 M obchodná akadémia | duálne vzdelávanie |
I.G | 6317 M obchodná akadémia | bilingválne štúdium |
I.H | 6317 M obchodná akadémia | bilingválne štúdium |
II.A | 6317 M obchodná akadémia | |
II.B | 6317 M obchodná akadémia | duálne vzdelávanie |
II.G | 6317 M obchodná akadémia | bilingválne štúdium |
II.H | 6317 M obchodná akadémia | bilingválne štúdium |
III.A | 6317 M obchodná akadémia | |
III.B | 6317 M obchodná akadémia | duálne vzdelávanie |
III.G | 6317 M obchodná akadémia | bilingválne štúdium |
III.H | 6317 M obchodná akadémia | bilingválne štúdium |
IV.A | 6317 M obchodná akadémia | |
IV.B | 6317 M obchodná akadémia | duálne vzdelávanie |
IV.G | 6317 M obchodná akadémia | bilingválne štúdium |
IV.H | 6317 M obchodná akadémia | bilingválne štúdium |
V.G | 6317 M obchodná akadémia | bilingválne štúdium |
V.H | 6317 M obchodná akadémia | bilingválne štúdium |
Trieda | ADK | ANJ | API | BAN | BIE | CVÚ | CFP | DAS | DEJ | EKP | FRJ | HOG | HOV | IMA | OPA |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I.A | 1,54 | 1,73 | 1,62 | 1,5 | 1,96 | 2,04 | 2,12 | 1,42 | 1,35 | ||||||
I.B | 1,56 | 1,67 | 1,56 | 1,33 | 1,94 | 1,39 | 1,61 | 1,33 | |||||||
I.G | 1,55 | 1,23 | 1,59 | ||||||||||||
I.H | 1,45 | 1,86 | 2,23 | ||||||||||||
II.A | 1,09 | 1,41 | 1,41 | 1,23 | 2,23 | 1,68 | 1,36 | 1,32 | |||||||
II.B | 1,44 | 1,44 | 1,44 | 2,06 | 1,67 | ||||||||||
II.G | 1,05 | 1,4 | 1,3 | 1,5 | 1,5 | 1,8 | 1,05 | 1,25 | |||||||
II.H | 1,14 | 1,33 | 1,57 | 1,33 | 1,62 | 1,67 | 1,19 | 1,33 | |||||||
III.A | 1,78 | 1,59 | 1,63 | 1,2 | 2,07 | 1 | 1,17 | 1,81 | 1,74 | ||||||
III.B | 1,17 | 1,78 | |||||||||||||
III.G | 1,67 | 1,56 | 1,44 | 1,67 | 1,53 | ||||||||||
III.H | 1,37 | 1,26 | 1,42 | 1,63 | 1,05 | ||||||||||
IV.A | 1,65 | 1,74 | 1,31 | 2,04 | 1,14 | 2,09 | 1,48 | ||||||||
IV.B | 1,64 | 1,82 | 1 | 2,32 | 1 | 1,6 | 2,64 | 1,75 | 1,59 | ||||||
IV.G | 1,52 | 1,76 | 1,71 | 1 | 2,1 | 1 | 1 | 1,86 | 1 | 1,1 | |||||
IV.H | 1,45 | 1,32 | 1,5 | 1 | 2,05 | 1,14 | 2,09 | 1 | 1,09 | ||||||
V.G | 1,11 | 1,84 | 1 | 1,95 | 1 | 2 | 2,21 | 1,33 | 1 | 1 | |||||
V.H | 1,37 | 1,53 | 1 | 1,53 | 1 | 1,25 | 1,58 | 1 | 1 | 1 |
Trieda | MAT | NAB | NEJ | OBN | PRA | PRX | PRN | RUJ | SJL | Spr | SPK | ŠPJ | TŠV | TOV | TVP |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I.A | 1,85 | 1,96 | 2,69 | 1 | 1 | 1,69 | |||||||||
I.B | 1,78 | 1,5 | 1 | 2,44 | 1 | 1 | 1,33 | ||||||||
I.G | 2,27 | 2,68 | 1 | 1 | |||||||||||
I.H | 2,27 | 2,09 | 1 | 1 | |||||||||||
II.A | 1,41 | 1 | 1,45 | 1,64 | 1 | 1 | 1,18 | ||||||||
II.B | 1,78 | 1,61 | 1 | 1 | 1,72 | 1 | 1 | 1,22 | |||||||
II.G | 1,25 | 1,13 | 1 | 2,2 | 1 | 1,33 | 1 | 1,4 | |||||||
II.H | 1,67 | 1,29 | 1 | 2,33 | 1 | 1,21 | 1 | 1,38 | |||||||
III.A | 1,7 | 1,96 | 1,15 | 1,3 | 2,22 | 1 | 1 | 1 | |||||||
III.B | 1,78 | 1,94 | 1,28 | 1,11 | 1,67 | 1,94 | 1 | 1 | |||||||
III.G | 2,06 | 1,4 | 1,06 | 1,75 | 2,28 | 1 | 1,16 | 1 | 1,28 | ||||||
III.H | 1,47 | 1,54 | 1,21 | 1,5 | 2,05 | 1 | 1 | 1 | 1,16 | ||||||
IV.A | 1,91 | 2,31 | 1,57 | 2 | 1,96 | 1 | 1,09 | 1 | |||||||
IV.B | 2,59 | 2,5 | 2,05 | 3,33 | 2,14 | 1 | 1 | 1 | |||||||
IV.G | 2 | 1,42 | 2,22 | 2,1 | 1 | 1 | |||||||||
IV.H | 1,95 | 1,8 | 1,43 | 2,05 | 1 | 1 | |||||||||
V.G | 1,68 | 1,6 | 1,63 | 2,5 | 1 | 1 | |||||||||
V.H | 1,74 | 1,5 | 1,95 | 2,6 | 1 | 1 |
Trieda | ÚČT | ÚČTp | UFO | ÚME | ZRO |
---|---|---|---|---|---|
I.A | |||||
I.B | |||||
I.G | |||||
I.H | |||||
II.A | 1,36 | ||||
II.B | 1,72 | ||||
II.G | |||||
II.H | |||||
III.A | 2,04 | ||||
III.B | 2,39 | ||||
III.G | 1,56 | ||||
III.H | 1,89 | ||||
IV.A | 1,7 | 1,96 | |||
IV.B | 2,59 | 2,64 | |||
IV.G | 2,05 | ||||
IV.H | 2,09 | ||||
V.G | 2 | 2 | |||
V.H | 1,63 | 1,26 |
Trieda | Počet | Vyznamenaní | Veľmi dobre | Prospeli | Neprospeli | Neklasifikovaní | Správanie 2 | Správanie 3 | Správanie 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I.A | 26 | 6 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
I.B | 18 | 9 | 7 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
I.G | 22 | 4 | 16 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
I.H | 22 | 4 | 11 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
II.A | 22 | 14 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
II.B | 18 | 11 | 4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
II.G | 20 | 12 | 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
II.H | 21 | 11 | 9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
III.A | 27 | 15 | 6 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
III.B | 18 | 8 | 7 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
III.G | 19 | 8 | 9 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
III.H | 19 | 10 | 8 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
IV.A | 23 | 11 | 5 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
IV.B | 22 | 5 | 6 | 11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
IV.G | 21 | 8 | 7 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
IV.H | 22 | 11 | 6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
V.G | 19 | 8 | 5 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
V.H | 19 | 11 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Úspešnosť školy pri príprave žiakov
ÚDAJE O UKONČENÍ
ŠTÚDIA
Údaje o maturitnej
skúške
Externá časť
maturitnej skúšky:
predmet |
úroveň |
|
počet žiakov |
priemerná úspešnosť |
Slovenský jazyk |
|
|
88 |
65% |
Anglický jazyk |
B1 |
|
37 |
52% |
Anglický jazyk |
B2 |
|
8 |
59% |
Anglický jazyk |
C1 |
|
38 |
60% |
Písomná forma internej časti maturitnej skúšky: |
|
|||
predmet |
úroveň |
|
počet žiakov |
priemerná úspešnosť |
Slovenský jazyk |
|
|
88 |
76% |
Anglický jazyk |
B1 |
|
37 |
64% |
Anglický jazyk |
B2 |
|
8 |
66% |
Anglický jazyk |
C1 |
|
38 |
70% |
Ústna / praktická forma internej časti maturitnej skúšky:
predmet |
úroveň |
počet žiakov |
priemerný prospech |
slovenský jazyk a literatúra |
|
87 |
1,88 |
anglický jazyk |
B1 |
36 |
1,47 |
anglický jazyk |
B2 |
8 |
1,50 |
anglický jazyk |
C1 |
38 |
1,47 |
praktická časť odbornej zložky |
|
83 |
1,62 |
teoretická časť odbornej zložky |
|
82 |
2,2 |
Uplatnenie žiakov
VÝSLEDKY ÚSPEŠNOSTI
ŠKOLY PRI PRÍPRAVE NA VÝKON POVOLANIA A UPLATNENIE ŽIAKOV NA PRACOVNOM TRHU
Počet |
80 |
Počet |
64 |
% umiestnenia
absolventov šk. roku 2022/2023 na VŠ resp. ďalšom štúdiu |
80% |
Počet
absolventov strednej školy, ktorí sa zamestnali |
14 |
z toho
zamestnaní v odbore, ktorí vyštudovali |
7 |
Príjmy
škola za rok 2022 |
|
Príjem zo ŠR - normatív |
1
091 535 |
Vzdelávacie poukazy |
11
136 |
Učebnice |
4
144 |
Odmeny |
45
472 |
Maturity |
3
054 |
Odchodné |
6
248 |
Mimor.výsledky žiakov |
1
000 |
Dofinancovanie energií |
2
925 |
Lyžiarsky kurz |
6
657 |
Príspevok na špecifiká Ukrajinci |
2
520 |
Havarijný stav - príspevok z VÚC |
7
283 |
Granty - príspevok z VÚC |
3
000 |
Dary a granty - KIA Slovakia s.r.o. |
1
000 |
Náčuvy - Žilinská univerzita |
170 |
Duálne vzdelávanie |
440 |
Príjmy z prenájmu |
4
474 |
Projekt ERASMUS + |
202
529 |
Projekt OPĽZ |
64
890 |
Prevod FP z roku 2021 |
144
974 |
Spolu príjem |
1
603 451 |
Spôsob použitia VP: 2 090,00 € Mzdy
a odvody
3 226,00 € Všeobecný
materiál
980,00 € Interiérové
vybavenie
1 872,00 € Údržba
komunikačných sietí
2 968,00 € Výpočtová
technika + údržba
11 136,0 €
Škola využíva na zabezpečenie chodu výchovno-vzdelávacieho
procesu prostriedky zo štátneho rozpočtu, ale aj z participácie na
projektoch s národnou, ale i medzinárodnou účasťou. Finančné
prostriedky škola získala aj z príspevkov rodičov/zákonných zástupcov do
rodičovského združenia a tiež z príspevkov do Občianskeho združenia
Vzdelanie, ktoré pôsobí pri Obchodnej akadémii. Z týchto mimorozpočtových
zdrojov poskytla škola prostriedky najmä na finančné a materiálne
odmeňovanie žiakov školy, zabezpečenie realizácie plaveckého kurzu,
materiálno-technické vybavenie najmä odborných učební a rekonštrukciu
a úpravu priestorov školy (oddychové zóny, priestory pre vyučovanie
telesnej a športovej výchovy).
Názov krúžku |
Vedúci krúžku |
Plavecký krúžok |
Mgr. Juraj Adamík |
English Debate Club |
Alan J. Davis |
Duke of Edinburgh |
Alan J. Davis |
Tvorivé dielne |
Mgr. Eliášová Andrea |
Finančná gramotnosť |
Ing. Renáta Fojciková |
Joga |
Ing. Renáta Fojciková |
Internetový krúžok |
Ing. Michal Hauer |
Ekonomická olympiáda |
Ing. Andrea Hlačinová |
Praktikum ochrany spotrebiteľa |
Ing. Andrea Hlačinová |
Comodity Expertise |
Ing. Mgr. Katarína Janeková |
Rýchle prsty |
Ing. Ľubica Jamborová |
Praktikum OMEGA |
Ing. Dagmar Kochláňová |
Príprava na prijímacie skúšky na VŠ z MAT |
Mgr. Ján Konárik |
Praktikum ALFA |
Ing. Oľga Križová |
Turistický krúžok |
Mgr. Labajová Jana |
Duke of Edinburgh |
Mgr. Rožek Martin |
Business Schoolgames |
Ing. Lenka Synaková |
Mladý účtovník |
Ing. Lenka Synaková |
Internetový krúžok |
Ing. Rudolf Zrebný |
pIšQworky |
Ing. Rudolf Zrebný |
Spolupráca
s rodičmi prebieha najmä na úrovni vedenia školy s Rodičovskou radou pri
Obchodnej akadémii v Žiline; vedenie školy sa pravidelne zúčastňovalo zasadnutí
Rodičovskej rady pri Obchodnej akadémii v Žiline a poskytovalo rodičom
materiály a informácie o živote školy. Spolupráca prebiehala tiež
prostredníctvom triednych učiteľov, výchovného poradcu a koordinátora
prevencie, kariérnej poradkyne a ďalších učiteľov pri riešení
výchovno-vzdelávacích a osobných problémov žiakov. Rodičia sú pravidelne
informovaní o priebehu vzdelávania a výchovno-vzdelávacích výsledkoch žiakov
(na online triednych schôdzach, individuálnych konzultáciách, prostredníctvom
Edupage). Rodičia spolupracujú aj pri zabezpečovaní odbornej praxe žiakov 3.,
4. ročníka, úprave interiéru a exteriéru školy.
Pre
budúcich žiakov 1. ročníka vedenie školy zorganizovalo stretnutie s rodičmi,
prijatými žiakmi a zástupcami firiem z dôvodu oboznámenia sa s možnosťou štúdia
v triede s duálnym vzdelávaním.
Vypracoval: JUDr. Jana Tomaníčková
V Žiline, 16. októbra 2023
Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa:
Powered by aSc EduPage